donderdag, februari 02, 2006

Dagdromen

Dagdromen
Dromen in de dag van een wereld zonder oorlog
Rustig, zonder het bewegen van wapens
Terug in de tijd en al die soldaten ver van Irak krijgen
Doen alsof je geen bloed hebt gezien
Dat niemand dit volk kon raken
Dagdromen, is over een leven zonder pijn dromen
Met open ogen en goed wakker
In een wereld waar ook geen liefde mensen kapot maakt
Waar de rustiger, is onze hart
Ik ben dromerig totdat het duister wordt
En de nieuwe dag begint aan het ochtendgloren
Onthoud goed wat de dichter zei en wat hij nou gaat zeggen
Het leven is geen droom, het leven is om te vechten
vechten voor iets dat later jouw droom kan zijn
blijf slapen als je de dag zonder pijn wil
en lekker dagdromen.
(voor de gedicht wedstrijd geschreven als thema was: Dagdromen).

5 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi gedicht...je bent wel gevoelig jong.

Anoniem zei

Heey Leonardo ...ik ken jou niet maar ik zag je log bij mijn dochter's msn staan en omdat ik van gedichten hou dacht ik ff kijken....maar echt geweldig goed gedaan jongen....
Ik kom nog weles vaker kijken.....vin het echt mooi....

Anoniem zei

Hoii leuk dat je ook bij mij hebt gereageerd....en mijn dochter is Melanie ken je haar??

Anoniem zei

Bedankt dat je ook ff bij mij kwam kijken......en op mijn log staat ook een foto van Melanie.....aan de linkerkant en dan naar onderen,de linkse is ze....
groetjesssss.

Anoniem zei

Haha ....ik sta ook op een foto maar verschiet niet hè...ook aan de linkerkant bij logs ..en dan foto's....de derde foto die met die dikke kop hahahaha.